Tuesday 3 December 2013

"Solo para chicos" de Matthew Rettenmund

Hola a todo el mundo! Todo bien?

Ehei, aceasta carte am citit-o in limba spaniola pentru ca imi e foarte draga! Era o vreme cand imi era si mai draga, mi se parea ca un fel de limba a indragostitilor (fara nicio legatura cu telenovelele!), o alt fel de limba franceza ,mai pasionala. Acum cativa ani aveam o colega la serviciu si cand o auzeam vorbind in spaniola ma topeam pe scaun tragand cu urechea la ea. Ehei, si multe alte amintiri frumoase legate de aceasta limba "fiebinte"! {In general spaniolii imi par foarte introspecti, mai sensibili si mereu cu probleme reale, cu dileme autentice. De asta cand citeam aceasta carte, imi rasuna in mine o voce masculina a naratorului, asa cum vazusem si auzisem in multe filme de-ale lor.}

Deci va spuneam ca am citit cartea mai mult pentru exercitiul limbii spaniole. Si pentru ca nu a fost a mea, mi-a imprumutat-o o prietena, Elena (pe aceasta cale ii multumesc ca a avut atata rabdare cu mine), caci am citit-o pe parcursul a circa doi ani! Da, chiar asa: doi ani! Am terminat-o can acum 3 luni de zile (chiar daca nu intelegeam fiecare cuvant) si i-am inapoiat-o.

Titlul Solo para chicos inseamna "doar pentru baieti" si bineinteles ca nu este o carte doar pentru baieti, o pot citi si fetele. Se vrea o carte numai pentru o anumita categorie de baieti, acei baieti mai sensibili, mai altfel. Este vorba despre o carte ca o confesiune a unui barbat gay care are dificultati in a se stabili intr-o relatie si suferinta pe care o simte din aceasta cauza.

In aceasta carte am citit confesiunile unui barbat cu dificultati de atasament, care oscileaza intre doua tipuri de personalitati si nu stie ce sa aleaga: o relatie stabila cu obligatii, responsabilitati dar sa renunte la meseria lui (plina de promiscuitati), sau o relatie deschisa, fara responsabilitati si obligatii. Mi se pare un subiect mereu "la zi" pentru ca pana la urma este o poveste de viata a noastra a tuturor: ce viata alegem, una plina de frivolitati, sau una responsabila? Extrapoland, este vorba de alegerile pe care le facem pana la urma zi de zi. Zi de zi poti face alegeri frivole sau responsabile. Tentatiile sunt la fiecare pas si motivatia necesita exercitiu zilnic.




No comments:

Post a Comment