Monday 24 June 2013

Pisica printre porumbei de Agatha Christie

Desi imi plac filmele si cartile politiste, nu am mai citit pana acum nicio carte de Agatha Christie, recunosc. Aceaste este prima si am devorat-o in doua sau trei zile (prin metrou sau in tramvai cel mai mult).

Este aceeasi atmosfera din aceleasi filme cu Hercule Poirot. Daca le-ai vazut, iti e simplu sa-ti imaginezi toata actiunea. Ai suspans, ai elementul-surpriza, ai o intriga foarte bogata, dar descrisa mai lapidar, numai bine cat sa nu te plictiseasca cu detaliile descrierii.

N-am sa povestesc actiunea, caci nu de asta am creat acest blog, se poate citi foarte bine pe alte situri.
Ce mi-a placut la aceasta carte: pe langa atmosfera de suspans, nota de vechi-clasic dintr-o scoala de fete renumita din Anglia. In carte nu e precizat anul actiunii, ceea ce face cartea sau cartile (caci am impresia ca asa sunt cam toate cartile ei) Agathei Christie atemporale cumva.

Ce ma ingrijoreaza, sau ce ma linisteste(impropriu spus) este ca atemporalitatea plus crima o fac si actuala. Sa fie vorba acum de mai multe crime decat in trecut?... Acum auzi a stiri tot felul de crime, intrebarea e: erau la fel de multe si pe vremea strabunicilor nostri? Sau pur si simplu nu erau asa mediatizate?...

No comments:

Post a Comment