Saturday 3 November 2012

Leapsa despre carti

Am luat leapsa de la Ioana si poate ajunge si la tine (lasa-mi si mie un link, sa vad ce ai raspuns). :)

Sa purcedem:

1. Cand faci o pauza de la citit, folosesti un semn de carte sau indoi un colt al paginii?

Acest lucru depinde de respectul meu fata de cartea respectiva, daca este imprumutata, etc. De obicei folosesc semne de carte, caci mi se pare o profanare sa indoi colturile, dar daca nu este o carte semnificativa, ma mai abat de la normele auto-impuse.

2. Ai primit in ultimul timp o carte? Daca da, care a fost aceasta?

Ohoo, am primit mai multe carti (ca imprumut de la o buna prietena, Elena) in ultima vreme, adica luna trecuta: "Peripetiile coafezului" de Eduardo Mendoza si "Printul din negura" de Carlos Ruiz Zafon. Si am primit cadou "Levantul" de Mircea Cartarescu si mi-am facut si eu cadou "Apel catre lichele" de Gabriel Liiceanu.

3. Citesti in baie?

Nu, :))))) mi se pare ca doar barbatii au acest obicei. Imi aduc aminte la un fost loc de munca, era un coleg care cerea ziare si stiai unde se duce. :)))

4. Te-ai gandit vreodata sa scrii o carte? Daca da, despre ce?

O, da! De mica stiu ca intr-o zi voi scrie acea carte, despre ce va fi inca nu stiu. Dar cred ca incep sa banuiesc, caci ma bate gandul sa scriu o carte dedicata mamicilor. :)

5. Care este cartea ta preferata?

Multa, dar multa vreme a fost 'Magicianul' de John Fowles. Acum, cred ca orice beletristica scrisa in limba spaniola. :)

6. Iti place sa recitesti unele carti?

Mi-ar placea, dar la cat de multe carti sunt pe lume deja, nu cred sa apuc vreodata sa recitesc o carte...

7. Ce parere ai despre o intalnire cu autorii cartilor pe care le apreciezi si ce le-ai spune?

Pfoa, as fi super-incantata si emotionata, i-as intreba foarte multe, depinde de autor si ce a scris. De exemplu, pe John Fowles l-as intreba de unde atatea subiecte de romane, si mai ales cum a reusit performanta sa scrie in stiluri atat de diferite de la o carte la alta.

8. Iti place sa vorbesti despre ceea ce citesti si cu cine?

Daca mai citeste si alticneva cartea, sigur ca imi place sa discut, dar cum se intampla rarisim...

9. Care sunt lucrurile care te determina sa alegi o carte anume?

In primul rand autorul, apoi subiectul. Chiar daca nu cunosc autorul si recenziile de pe coperta ma conving, am ales!

10. Care crezi ca este o “lectura obligatorie”, o carte pe care toata lumea trebuie s-o citeasca?

Nu exista asa ceva, cred ca fiecare trebuie sa-si cunoasca autorii conationali, si apoi sa citeasca cativa autori reprezentativi din fiecare tara/regiune. Asa isi fac singuri o idee despre calitatea romanelor, prin comparatie, si de la fiecare au ce invata - asta-i sigur.

11. Care este locul tau preferat pentru lectura?

In pat e cel mai confortabil, dar are un mare dezavantaj: ma apuca somnul repede...:D

12. Cand citesti, asculti muzica sau preferi linistea?

Linistea.

13. Ai citit carti in format electronic?

Da, am si un Kindle cu sute de carti, dar nu este atat de atractiv ca o carte cu personalitate pe care s-o rasfoiesti in voie oricand!

14. Citesti numai carti cumparate sau si carti imprumutate?

Hehe, cum ar fi sa-ti cumperi toate cartile?!?!? Nici nu e rentabil, imprumutate e cel mai indicat, si apoi sa le cumperi pe cele de suflet. In liceu imi cumparam carti in engleza de la editura Penguin-cele mai ieftine...ce vremuri...!

15. Fa un top 5 al celor mai bune carti/serii pe care le-ai citit vreodata.
Ordinea nu este importanta:

1. Seria S.F. de Arthur C. Clarke, 'Sfarsitul copilariei', 'Eu, robotul/I, Robot', si altele. Si Isaac Asimov (recunosc ca doar de cei doi am citit S.F., dar mi se pare suficient)! 2. Kazuo Ishiguro's 'The remains of the day/Ramasitele zilei' si 'Never let me go/Sa nu ma parasesti'; 3. Romanele lui John Fowles, toate! Dar mai ales 'Magicianul/The Magus'; 4. "Real K" de D. Bucurenci si 5. imi este greu sa mai pun o carte, imi vin atat de multe ca nu stiu ce sa aleg, oricum, din cati am enumerat pana acum, sunt mai multe de 5 carti. As mai adauga multe si multi scriitori, de exemplu F.Kafka, E. Ionescu si cati altii, scriitori din literatura ruseasca, Dostoievski si nu numai, cea frantuzeasca (este mai lejera), si mai ales cea britanica: E. Hemingway...


1 comment:

  1. Si Adi e inebunit dupa Arthur C. Clarke si SF in general. Ati avea ce vorbi. El le citeste in engla. Avem cateva antologii daca vrei. :)

    ReplyDelete