Sunday 29 July 2012

14.99 euro de Frédéric Beigbeder

De Frédéric Beigbeder am citit prima oară Dragostea dureaza trei ani, acum ceva ani, era în vogă, iar eu eram foarte îndrăgostită. Nu m-a impresionat în mod special (cu atât cu cât are final fericit), dar am apreciat-o totuși pentru originalitatea scrierii. Stil jurnalistic, prezentări succinte, fraze scurte, un stil de viață dezordonat care la o anumită vârstă fascinează și acel suspans care te face să crezi că se termină trist.

Pe aceasta am primit-o cadou prin 2008 sau 2009 de la o fostă colegă de serviciu și m-a atras titlul. Deși în original se intitulează 14.99 euro a fost tradusă în română cu 29.9 ron nu știu pe ce criterii.

Titlul este ales oarecum random, căci în carte este vorba despre consumerism și rolul inimaginabil al publicității în viața noastră. Deci tema este de foarte mare actualitate. Este aproape de o teorie a conspirației, dar cu cât citești mai mult, cu atât îți dai seama că marile corporații ar face orice pentru profit.

Pentru că este bazată pe o experiență reală (F. Beigbeder a lucrat la o firmă de publicitate), pentru că este actuală, pentru că spune lucrurilor pe nume, pentru că am putea învața câte ceva din ea, o recomand!
Lucrez în publicitate: ei da, poluez universul. Sunt tipul care vă vinde rahat. Ăla de vă face să visați la lucruri pe care n-o să le aveți niciodată. Cer vesnic albastru, gagici care nu sunt niciodată nasoale, o fericire perfectă, retușată pe Photoshop. Imagini bibilite, muzică ultimul răcnet. Apostolatul meu este să vă fac să vă curgă balele. În profesia mea, nimeni nu vă dorește fericirea, pentru că oamenii fericiți nu consumă.

Pe mina m-a cucerit cu acest paragraf!

No comments:

Post a Comment